Ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα στιγμή της ημερίδας αποτέλεσε το «πέρασμα» από τη θεωρία στην πράξη όπου πραγματοποιηθηκε μετατροπή diesel αυτοκινήτου (φορτηγού) αλλά και ενός βενζινοκίνητου (ΙΧ) σε CNG από τους δύο εξειδικευμένους και αδειοδοτημένους – για εγκατάσταση συστημάτων φυσικού αερίου-τεχνικούς της εταιρείας.
Πιο συγκεκριμένα, στις μετατροπές που πραγματοποιήθηκαν αξιοποιήθηκαν συστήματα και υλικά της εταιρείας STAG τα οποία πληρούν κατά γράμμα την Ευρωπαϊκή νομοθεσία R110, αναφορικά με την καταλληλότητα και την ασφαλή χρήση τους.
Επιπλέον, οι μετατροπές στηρίχτηκαν πλήρως στις οδηγίες της κατασκευάστριας εταιρείας Stag με σκοπό να διασφαλιστεί η άριστη αποδοτικότητα, η μακροζωία του κινητήρα αλλά και οι προσδοκούμενες επιδόσεις αυτού .
Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν είναι :
Εγκατάσταση CNG (φυσικό αέριο) σε όχημα Diesel , VW GRAFTER
Πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική μεθοδολογία εγκατάστασης, για την οποία απαιτείται προχωρημένη γνώση της λειτουργίας των κινητήρων Diesel και των συστημάτων φυσικού αερίου. Το σύστημα φυσικού αερίου της Stag έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει (πέραν της οικονομίας), πλήρη ασφάλεια της χρήσης του συστήματος, τη διατήρηση της μακροζωίας του κινητήρα και την αύξηση ισχύος αυτού. Όλα τα παραπάνω μπορούν να επιτευχθούν με επιπρόσθετο εξοπλισμό ενός αισθητήρα λ, ενός αισθητήρα δονήσεων και ενός αισθητήρα θερμοκρασίας καυσαερίων. Όλα τα δεδομένα των αισθητήρων, μαζί με τα βασικά σήματα της λειτουργίας του κινητήρα (αριθμό στροφών και θερμοκρασία κινητήρα, φορτίο, σήμα πεντάλ γκαζιού κ.α.), επεξεργάζονται μέσω ενός πολύπλοκου καινοτόμου λογισμικού Stag.
Εγκατάσταση CNG σε βενζινοκίνητο όχημα PEUGEOT 307
Η εγκατάσταση δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη διαφοροποίηση σε σχέση με αυτή των συστημάτων υγραεριοκίνησης.
Οι μόνες σημαντικές διαφορές βρίσκονται στην δεξαμενή, στην γραμμή τροφοδοσίας και στο σύστημα ανάφλεξης ΤΑΡ. Το ΤΑΡ ειναι μια ανεξάρτητη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και τοποθετείται με στόχο να βελτιωθεί η καύση του βραδύκαυστου φυσικού αερίου (μικρότερη ταχύτητα καύσης σε σχέση με την βενζίνη). Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί ότι το ΤΑΡ της Stag, ρυθμίζεται μέσω λογισμικού -σε αντίθεση με άλλα συστήματα- και παρέχει την δυνατότητα διαφοροποιημένης προπορείας ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα στις εκάστοτε συνθήκες λειτουργίας του.