Στην Ελληνική Επικράτεια, η χρήση του στις μεταφορές είναι γνωστή από το 2001, όταν το αέριο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στα λεωφορεία και στα απορριμματοφόρα. Σήμερα η ΔΕΠΑ τροφοδοτεί με συμπιεσμένο αέριο περισσότερα από 600 λεωφορεία ΟΣΥ και 102 απορριμματοφόρα δήμων,
Οικονομία
Η οδήγηση με φυσικό αέριο επιτυγχάνει πάνω από 58% οικονομία σε σχέση με τη βενζίνη και πάνω από 30% σε σχέση με το πετρέλαιο. Επίσης, σημαντικό είναι να θυμόμαστε ότι ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,47 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα ντίζελ και 2 λίτρα υγραερίου.
ΤΙΜΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ : ΙΟΥΝΙΟΣ 2015
Ασφάλεια
Η χρήση του φυσικού αερίου έχει διαγράψει μακρά ιστορία στην Ευρώπη, που υπερβαίνει τα 70 χρόνια.
Από τεχνικής πλευράς, το φυσικό αέριο έχει υψηλό αντικροτικό βαθμό με 130 οκτάνια, γεγονός που αποκλείει τις αυταναφλέξεις και το κατατάσσει ως το ασφαλέστερο καύσιμο κίνησης.
Επιπλέον, οι δεξαμενές αποθήκευσής του, κατασκευάζονται κάτω από τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας και υπόκεινται σε ενδελεχείς ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Χαρακτηριστικό είναι ότι η επικείμενη νομοθεσία απαιτεί την ειδική έκγριση -τύπου R110-, για οποιοδήποτε σύστημα κίνησης με φυσικό αέριο τοποθετείται σε όχημα, διασφαλίζοντας έτσι τις μέγιστες εγγυήσεις ασφάλειας.
Τροφοδοσία
Ένα από τα βασικά προβλήματα που πλήτει την χρήση του φυσικού αερίου στην κίνηση, είναι τό δίκτυο τροφοδοσίας του.
Μέχρι σήμερα, μόνο δύο πρατήρια στην Αττική, είχαν τη δυνατότητα να ανεφοδιάζουν οχημάτα με φυσικό αέριο κίνησης. Αυτά βρίσκονται στις περιοχές των Ανω Λιοσίων και της Ανθούσας ενώ το δεύτερο λειτουργεί και ως πρατήριο λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης.
Μετά την προσφατη αναγγελία της όμως η ΔΕΠΑ, δεσμεύεται να υλοποιήσει σχέδιο επέκτασης του δικτύου της, αποσκοπώντας στην ακόμη ταχύτερη διάδοση του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης.
Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάζει να αναπτύξει ένα δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο,ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό,θα τοποθετήσει αντλίες φυσικού αερίου σε 15 ήδη υπάρχοντα πρατήρια στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
- ΦΘΗΝΟ: Οδηγώντας ένα όχημα με Φυσικό Αέριο επιτυγχάνει κανείς μεγάλη οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χλμ.
- ΚΑΘΑΡΟ: Δεν μπορεί να νοθευτεί αφού η παροχή του γίνεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς απ’ ευθείας από το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου σε ειδικό εξοπλισμό στα πρατήρια.
- ΠΟΙΟΤΙΚΟ: Υπόκειται σε συνεχείς ελέγχους. Η σύσταση και οι φυσικοχημικές ιδιότητες του Φυσικού Αερίου κίνησης στην Ελλάδα ανταποκρίνονται στο μέγιστο βαθμό σε όλες τις προδιαγραφές που ισχύουν σε χώρες της Ε.Ε. και Β. Αμερικής.
- ΑΣΦΑΛΕΣ: Είναι ελαφρύτερο από τον αέρα, δεν είναι τοξικό και διαχέεται γρήγορα. Θεωρείται από τα ασφαλέστερα καύσιμα κίνησης που χρησιμοποιούνται σήμερα στις μεταφορές. Έχει υψηλότερη θερμοκρασία ανάφλεξης συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο, κάτι που μειώνει τις πιθανότητες τυχαίας ανάφλεξης.
- ΑΘΟΡΥΒΟ: Η καύση του είναι κατά 50% πιο αθόρυβη σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
- ΦΙΛΙΚΟ: Είναι το πιο καθαρό εναλλακτικό καύσιμο, εκπέμποντας ως 30% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου.