Οχήματα μίγματος φυσικού αερίου και Diesel
Οι κινητήρες μίγματος φυσικού αερίου-πετρελαίου έχουν τα πλεονεκτήματα των κινητήρων Diesel, οι οποίοι είναι πιο αποδοτικοί σε χαμηλά φορτία λόγω των μειωμένων απωλειών στην διαδικασία έγχυσης και καύσης του καυσίμου στους κινητήρες ανάφλεξης με συμπίεση (αυτανάφλεξη).
Το πετρέλαιο αναφλέγεται με συμπίεση και δρα σαν βοηθητική πηγή ανάφλεξης του φυσικού αερίου. Σε χαμηλά φορτία (π.χ. με την μηχανή κοντά στο «ρελαντί») οι κινητήρες με μίγμα αερίου-πετρελαίου λειτουργούν κυρίως ή αποκλειστικά με πετρέλαιο, όμως σε υψηλότερα φορτία χρησιμοποιούν ένα μίγμα των δύο καυσίμων με περίπου 80 έως 90% φυσικό αέριο για πολύ υψηλά φορτία.
Το όχημα ανά πάσα στιγμή μπορεί να επιλέξει για την κίνηση το αρχικό καυσίμο (μόνο Diesel), έτσι δεν περιορίζεται από το δίκτυο των υπαρχόντων σταθμών CNG, ενώ επιπρόσθετα αυξάνεται η αυτονομία του, λόγω του διπλού καυσίμου που χρησιμοποιεί τις δικές του δεξαμενές.
Με την χρήση αυτής της τεχνολογίας, δεν απαιτείται να γίνουν μετατροπές στην μηχανή, αφού η αρχή ανάφλεξης παραμένει η ίδια. Η έγχυση του CNG γίνεται από την πολλαπλή εισαγωγής αέρα, μέσω ακροφυσίων.
Το ποσοστό έγχυσης του CNG και η συμμετοχή του στο μείγμα, υπολογίζεται μέσω της κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας του συστήματος ECU, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης του οχήματος και φτάνει έως 60% , ως μέση τιμή μικτού κύκλου.